گرامیداشت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای1401

هشتم اردیبهشت 1401روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای مصادف با 28 آوریل 2022 گرامی باد World Day for Safety and Health at Work 2022

ضرورت مشارکت در سیستم های ایمنی و سلامت شغل

در جریان پاندمی کووید 19 مشاهده کردیم که در اختیار داشتن یک سیستم ایمنی و سلامت کار قدرتمند (که شامل مشارکت و همکاری معنادار دولت ها، کارفرمایان، کارگران، عوامل اجرایی سلامت عمومی و کلیه مقامات در سطوح ملی و محلی می باشد)، جهت حفاظت از محیط های کار و صیانت از ایمنی و سلامت کارگران بسیار حیاتی است.

در جریان بحث و گفتمان های اجتماعی اثربخش، دولت ها و آحاد جامعه به شکلی فعالانه، در کلیه مراحل فرایند تصمیم گیری ایمنی و سلامت کار مشارکت داشته اند. مهم است که در روند توسعه و بازنگری برخط مشی های ایمنی و سلامت کار و چارچوب های مقرراتی، چالش های جدیدی را کشف نمود. در واقع گفتمان های اجتماعی نه تنها در تقویت خط مشی ها و استراتژی های ایمنی و سلامت کار همکاری می کنند، بلکه ضروری است تا با ایجاد تعهد، مسیر استقرار یک سیستم اثر بخش را ایجاد نمود.

وجود یک فرهنگ ایمنی و سلامت کار قوی در محیط کار یک حق همگانی در دست یافتن به محیط کاری ایمن و سالم است که توسط مدیریت و شاغلین ارزشگذاری و ارتقا داده می شود.

یک فرهنگ ایمنی و سلامت کار قوی براساس مشارکت همگانی ساخته و پرداخته می شود که به واسطه آن، مشارکت کلیه سطوح سازمانی به شکل معناداری به منظور تقویت ایمنی و سلامت کار جلب می شود.

یک محیط کاری با یک فرهنگ ایمنی و سلامت کار قوی، شاغلین احساس راحتی در قبال ریسک ها یا خطرات ایمنی و سلامت کار دارند و مدیریت با همکاری فعالانه شاغلین، همواره سعی در یافتن راهکارهای مناسب، اثربخش و پایدار می باشد. همچنان که همه ما امروزه با بحران های بهداشتی در دنیا و ریسک های ایمنی و سلامت کار به طور پیوسته دست و پنجه نرم می کنیم، می بایست همه سطوح در ساختن یک فرهنگ ایمنی و سلامت کار قوی کوشا باشند.

منبع:

https://www.ilo.org/global/topics/safety-and-health-at-work/events-training/events-meetings/world-day-safety-health-at-work/WCMS_836801/lang–en/index.htm

کد خبر: 2942
  تاریخ خبر : 7 اردیبهشت 1401

دفتر مدیریت بحران مدیریت منابع آب ایران

HSE

حوادث و شرایط اضطراری

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : یزد - بلوار دانشجو - مجتمع ادارات - خیابان استاندارد
  • کدپستی : 8916188139
  • تلفن : 9 - 38258020 -035
  • فاکس : 38258046 -035
  • پست الکترونیکی : info[at]yzrw.ir
  • کد خدمات دستوری(USSD Code) : 6655*31070#*
  • سامانه تلفنی پیشگام : 31077-035